Na železnici se zkrátka čas od času nějaká ta nehoda stane. Někdy je na vině technická závada, někdy lidský faktor, ale výsledek je pokaždé stejně nepříjemný. Protože při takové nehodě vznikají škody a s nimi související další komplikace. A tratit na majetku nebo dokonce nechat vyhasínat lidské životy bychom neměli.
Zejména když už byl objeven způsob, jak mnoha rizikům – a to nejen těm souvisejícím s chybami a následnými nehodami – hravě zabránit.
Vezměte si třeba takové sledování železničních vozidel. Tedy systém, který umožňuje nepřetržité sledování prakticky všeho důležitého, co s lokomotivami a jejich obsluhou a provozem souvisí.
Kolika jenom problémům dokáže tento systém předejít tím, že umožňuje sledovat dejme tomu provozní parametry motoru a dalších příslušenství!
Kolik problémů nenastane jenom díky tomu, že si tu lze nastavit alarm při překročení hraničních hodnot, dejme tomu teploty motoru!
Jak jenom může být pro bezpečnost užitečné to, že lze pomocí GPS sledovat polohu železničních vozů a lokalizovat celé soupravy v reálném čase! A to i vybrané lokomotivy na jedné mapě.
Jak jenom usnadní organizační práce třeba to, že si tu lze libovolně nastavit výkazy tras a práce či pravidelný servis, šichtovat a identifikovat obsluhu, respektive trasovat dle historie!
A jak prospěšný může být tento systém pro majitele onoho vozového parku třeba i tím, že lze díky nepřetržitému dohledu a sledování železniční dopravy minimalizovat rizika krádeží pohonných hmot! Protože lze mít díky instalaci dálkového monitoringu celkový přehled o spotřebě paliva při různých pracovních režimech.
Jak jenom přijde vhod efektivní sledování vytíženosti a práce obsluhy té které lokomotivy, o její činnosti!
Lze si tu prostě nastavit takové parametry, jaké chce vlastník či provozovatel této techniky kontrolovat, a je to. Dá se předejít mnoha potenciálně hrozícím nehodám, a lze také ušetřit až třicet procent provozních nákladů. A to je slušný výsledek, nemyslíte?